Superdry en Bleckmann investeren in robotica

Sun May 09 2021

05 09

Superdry en Bleckmann investeren in robotica

30/04/2021

Door Ad Spijkers

Het Britse kledingmerk Superdry en logistiek dienstverlener Bleckmann gaan samen investeren in toekomstige robotisering.


     

Het wereldwijd actieve merk in dames- en herenkleding heeft het contract met Bleckmann als logistieke ketenpartner verlengd. Hiermee wordt het bestaande partnerschap sinds 2007 tussen de bedrijven onderstreept. De komende 5 jaar zal Bleckmann vanuit het distributiecentrum in Grobbendonk (oostelijk van Antwerpen) omnichannel-diensten blijven leveren aan Superdry-klanten in Europa.

Vertrouwde partners

De contractverlenging weerspiegelt niet alleen het wederzijds vertrouwen, het vormt ook de basis voor de toekomstige groei van Superdry in Europa na een rebranding waarbij de nadruk ligt op het gebruik van sociale kanalen. De rebranding van Superdry – van conventionele kanalen voor klantgroei naar sociale media – is het fundament om de Europese activiteiten te stimuleren. Met de aanwezige expertise en flexibiliteit is Bleckmann de juiste partner voor het merk om deze evolutie in marktdynamiek te ondersteunen en Superdry te laten groeien.

Bleckmann is een logistieke dienstverlener met een Europese basis en een grote expertise in e-commerce. Door zich te richten op continue verbetering kan het bedrijf de groei van zijn klanten faciliteren en de beste klant- en eindconsumentenervaring bieden.

Robotisering en voorraadefficiëntie

De ambities van Superdry en Bleckmann voor de komende vijf jaar omvatten de investering in robotautomatisering en onafgebroken optimalisatie van de voorraadefficiëntie. Superdry zocht een partner die niet alleen de strategieën implementeert, maar ook een actieve rol speelt bij het ontwerpen van oplossingen en het gebruik van technologie binnen de activiteiten. Tegelijkertijd moest de logistieke partner Superdry de flexibiliteit bieden om te profiteren van winst in de operationele voorraadefficiëntie. Bleckmann heeft de juiste mix van vaardigheden en ervaring om dat te doen.

Innovatie zit in het Bleckmann-DNA. De onderneming investeert continu in haar technologische mogelijkheden en breidt haar expertise uit. Samen met Superdry zal het bedrijf verder investeren in robotisering van het magazijn in Grobbendonk. Dit maakt een verhoogde productiviteit mogelijk en ondertussen wordt een hoge mate van flexibiliteit gegarandeerd.

Superdry is gespecialiseerd in streetwear en heeft van Japanse karakters haar handelsmerk gemaakt. De collecties van het merk zijn casual cool, de items kunnen altijd en overal worden gedragen. De kleding voor mannen en vrouwen is gemaakt van stevige stoffen, reden waarom het merk grote en beroemde namen tot haar klanten mag rekenen.

Bleckmann streeft er al meer dan 150 jaar naar om zijn klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Op deze manier is het bedrijf uitgegroeid van een distributeur in de textielindustrie tot een logistieke partner voor veel internationale mode- en lifestylemerken.

Foto: Bleckmann